Friday, June 26, 2009

Kisah Semasa Memandu

Pernah tak korang drive balik kerja naik kereta, penat penat, pastu bukak radio nak dengar lagu yang boleh bagi korang sedap sikit memandu, tapi sakit hati sebab SEMUA radio tengah pasang iklan?

Macam lagu tengah hot sekarang, Love Story ke, Love Magic ke, Bencinta ke, Touch My Hand ke, atau lagu aku tengah suka gila sekarang, The Climb by Miley Cyrus soundtrack dari filem Hannah Montana The Movie.

Montana? Chet, teringat kat pemain bola PKNS. Lari laju macam kuda. Hensem plak tu.

Sambung balik.

Semalam, masa aku balik kerja, iklan iklan iklan saja yang aku dengar kat SEMUA channel radio.

Tak kira la hot ke, era ke, x ke, hitz ke, mix ke, semua tengah pasang iklan. Kalau bukan iklan pun, dengar suara deejay pot pet pot pet mengarut pape ntah. Mengarut itu la, mengarut ini la, contest la, menang juta juta la, hotak korang. Aku nak dengar lagu la!!!

Kalau ada lagu pun, lagu tahape hape ntah. Buat aku lagi sakit hati je. Dok tekan tekan tekan, iklan, pastu iklan, pastu deejay cot cet cot cet, pastu lagu macam cilake, pastu tekan lagi, lagu cina plak kuar, pastu kuar iklan lagik.

Tekan lagi channel lain, berita pulak, yang channel ni pulak info trafik la pulak. Cilake! Bile aku nak dengar lagu?

Aku nak dengar lagu best! Sekarang! Bukan dengar iklan!

Bodo!

Semua perkataan aku keluarkan masa tengah drive.

F word!

Bodo!

P***!

Ba alif ba ya!

Syial!

P******!

S#!+!

Lengkap semua perkataan takde satu pun tertinggal.

Sakitnya hati aku selama beberapa minit sebab cari channel yang tengah pasang lagu sedap sedap.

Last last, aku ambik keputusan. Aku dengar channel 91.5 FM.

Aku diam.


...


...


...


Aku rasa tenang bila sampai rumah.

...

Mendengarkan ayat-ayat suci Al-Quran di IKIM FM.



2 comments:

  1. pastu baby ko pon jadi camtu mencarut2 slalu...baby kan ley dengar..ley rase sme bende yg ko rase...haa....

    ReplyDelete
  2. hahahaha...

    mencarut ni tak bley ubah la beb. susah nak buang. dari dulu lagi. tambah2 tengah drive.

    Takpe2, cuba gak ubah. Hmmm

    ReplyDelete

Takkan baca je kot? Komen tak nak?