Monday, August 9, 2010

Bodoh

Bapak aku pernah cakap,

Phrase (1)
"Kalau kau nak tinggi, kau kawan dengan orang tinggi. Kalau kau kawan dengan orang rendah, memangla kau rendah"

Masa tu aku sekolah rendah. Asalnya aku tak percaya sangat, tapi bila pk balik dan tengok balik, yer memang kawan-kawan aku semua lebih kurang sama tinggi dengan aku, semua kecik dan renek je. Takde pun yang tinggi tinggi. So, ada logiknya kat situ, kot.

Bapak aku ada cakap jugak,

Phrase (2)
"Kalau kau nak pandai, kau kawan dengan orang pandai. Kalau kau kawan dengan orang bodoh, memangla kau bodoh"

Kalau phrase (2), yes aku setuju. Sebab mental kita memang dipengaruhi dengan orang sekeliling. Cara percakapan, apa kita cakap, cara kita berfikir, yes memang betul kalau kawan kita tu cakap macam tu, mostly kita akan terpengaruh dan terikut ikut.


Tapi,


Bila kita dah berkawan baik, tiba-tiba ada masalah kecik yang menyebabkan kita bermasam muka atau tidak bertegur, pendek kata dah tak berkawan rapat macam dulu, jangan la kau keluarkan statement tu (Phrase 2).

Nampak sangat kau nak kata kawan yang ko rapat selama ni rupanya bodoh,





KAN?





Sebab tu kau dah tak nak kawan lagi dah kan, sebab kawan kau ni dulu bodoh kan?





Kesimpulannya: Sekarang ni siapa yang lebih bodoh sebenarnya?



p/s: Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.

Hari ni dengan esok last la entri kutuk mengutuk. Nak masuk bulan pose dah. Lepas raya boleh sambung balik. Hahaha

No comments:

Post a Comment

Takkan baca je kot? Komen tak nak?