Wednesday, February 13, 2013

12 Feb 2013 : Sibling's Day Out!




Dah lama betul kitorang tak melepak beramai adik beradik ni. Walaupun sekejap, tapi precious kot moment together. Chewahh.. Yela, since dah ade family sendiri, nak lepak ngan adik beradik pun boleh kira berapa kali.

Actually, family-in-law saje-saje nak bermalam kat Agrotek Garden Resort, Ulu Langat. Since aku dan Encik Tingkerbell kekurangan bajet, maka kami datang singgah jela waktu pagi sebelum diorang check-out. Kira nak mandi manda pun sebelum kul 12 check-out.

Aku pulak saje saje nak buat nasi lemak pagi tu. Sebenarnya aku nak buat untuk aku ngan Encik Tingkerbell je makan, nak test (first time la nak buat nasi lemak) tetiba Encik Tingkerbell kata buatla skali untuk FIL makan breakfast pagi tu. Aku pun, *GULP*. Telan air liur. Okey la, ape rasa pun belasah jela.

Pagi tu aku bangun kul 6 pagi wei siapkan sarapan nasi lemak yang ntah ape ape rasanya ntah. Belasah la katakan. Sambal sotong aku dah siap siap masak malam sebelum tu. Tinggal panaskan je pepagi tu.

Kul 8, kitorang semua beradik gerak pergi Ulu Langat. Sekejap je perjalanan, 8:30 pagi dah sampai.

FIL yang stay kat chalet sana memang resort dah sediakan makanan pagi. Tapi untuk yang stay la, untuk kitorang yang datang menumpang nak mandi ni, makan la nasi lemak aku masak.

Aku tak tau la sedap ke tak, bagi aku macam ade something kureng. Tapi sume dok kata "Boleh la, boleh la" macam nak jaga hati aku jek tak sampai ati nak cakap tak sedap. -_-" MIL pun sama cakap "Boleh la ni..."

Yang penting, adik adik aku makan bertambah k. Wakakakakak.. Sambal sotong paling laku la. Yela, makan nasi takde sambal tak sedap la woi.



Sedap ehhhhh.. Wahahahha 
Makan bertambah woi.

Selepas itu acara untuk mandi manda sampai beku.

Hahaha.. Gambar adik tak bole blah macam Next Top Model posing.

Encik Tingkerbell jadi cameraman sebab dia tak mandi.

Rayyannnnn!





Pissss yolll



Agak agak kitorang dah tak tahan sejuk sangat, kitorang bersiap siap untuk balik.

Sebelum balik, amik gambar buat kenangan dulu wei.

Apsal Encik Tingkerbell tinggi sangat plak ni.


Saje snap pic dalam kereta. Hehehe

Muka Ibu ngan Rayyan tak boleh blah.


Since dah tengahari, masing masing dah lapar. Adik pulak ade kupon diskaun untuk Papa John's, kitorang serbu la Papa John's kat Alpha Angle Wangsa Maju.






Rayyan boooolatkan mata. Mengantuk dia ni.

Mushroom Soup.

Pizza 12" tak ingat flavor ape.

Meatball.

Makanan habis, muka kenyang.

Actually banyak gak kitorang order. Cume tak sempat amik gambar sebab makanan habis dulu baru teringat nak amik gambar. 2 mushroom soup sampai dulu, pastu 1 meatball sampai, pastu 1 pizza 9" sampai (tak sempat amik gambar), pastu 1 pizza 12" plak sampai, pastu order lagi 1 meatball sebab macam tak cukup je makan, pastu baru dessert, 3 ice cream (pun tak amik gambar).

Masing masing macam kebulur sebab tiap kali makanan sampai, makanan habis, sampai terpaksa tunggu next meal.

Makan sini boleh tahan la sedap, tak tau la kot lapar sangat ke sampai semua bantai licin pinggan. Kalau pizza hut belum tentu boleh makan licin macamni. Pizza hut banyak sangat cheese kot sebab tu cepat muak.

Isi form untuk contest. Good luck!

Rayyan pow ayah.

Lepas makan, macam biasa la Encik Tingkerbell ni bukan suka jalan jalan sangat. Die nak balik terus. Balik jela rumah terus.

Sampai rumah semua PENGSAN!



Thank you for spending time reading this entry yaw!

No comments:

Post a Comment

Takkan baca je kot? Komen tak nak?